donderdag 22 mei 2014

Back to the nineties.

Weet je het nog? 
In de jaren negentig snoeiden wij massaal onze buxus struiken in allerlei vormen.

Zo kan ik mij nog een workshop 'buxus snoeien' herinneren waar ik een uur voor in de auto zat om er te komen en 100 gulden voor betaalde.

De trainer legde uit dat het jaren duurt voordat een snoeivorm het gewenste resultaat heeft.
'Laat je niet ontmoedigen als je familie straks zegt; "o wat leuk, is het een hertje?"







Hier dacht ik aan terug toen ik het afgelopen weekend zin kreeg in deze struik.
















6 opmerkingen:

  1. Een slak!!!
    Ja toch he?
    Mooi alvast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja een slak !!!
    Denk ik toch ook :-)
    Ik herinner me die hele hype nog, hier kortbij was een huis van een koppel binnenhuisarchitecten, die hun héle tuin stond vol met figuren... Daar kon een mens wel zeggen "overdaad schaadt..."
    Zeg, maar jouw buxus moet toch al een oude plant zijn, want amai die is gróót !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei Els is me voor!
    Een slak! Met een huisje! Knap hoor! De 100 gulden waren in ieder geval niet voor niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik dacht ook direct aan een slak, dus dat heb je goed gedaan! (Als het een slak is tenminste????)
    ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, ook ik zag er direct een slak in. Snel de reacties lezen, wat de anderen er van hadden gemaakt. Maar het is dus overduidelijk: het is een SLAK.
    Haha, en als het geen slak was, dan wordt ie vast nu omgedoopt tot slak.

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle mensen hierboven bekijken hem met het hoofd naar links, dan zou het inderdaad een slak kunnen zijn.
    Ik zag hem spontaan met het hoofd aan de rechterkant, en wat ik bespeur is een dik vet konijn met zijn mondje wat open en een beetje creepy oogje (het kijkt naar mij) rechts boven. Dat wat alle anderen als slakkenlijfje zien, is dan uiteraard de staart van het konijn. Heb je "The Holy Grail " van Monty Python gezien? Daar komt zo'n allesverslindend konijn in.

    Excuus, mijn verbeelding slaat soms op til, nu ik hem nog eens bekijk, vermoed ik dat het toch een slak is.....

    BeantwoordenVerwijderen