zaterdag 14 juni 2014

Vergeet mij niet.

Inmiddels is mijn moeder gestart met de bezoekjes aan 'de camping', zoals ze het liefdevol noemt.

Mijn ouders hebben 35 jaar een stacaravan gehad
en nu ze door de Alzheimer even niet zo snel op..... Zorgboerderij de Tulp.... kan komen, 
vind ik het een goed teken dat ze het daar 'de camping' noemt.



Mocht je ooit in je omgeving te maken krijgen met Alzheimer wil ik je nu uit ervaring adviseren op tijd te starten met zinvolle dagbesteding.

Het heeft niets te maken met 'uit huis doen'. De hersenen worden geprikkeld en de lichamelijke activiteit stuurt zuurstof naar de hersenen waardoor het Alzheimer proces stabiliseert.

Om eerlijk te zijn; ik heb na twee weken al een andere moeder.
Ze is ontspannen en daardoor weer blij en ze verheugd zich op elke nieuwe dag.

Vanmorgen samen met Donald naar de open dag van de Tulp geweest, fijn dat familie en vrienden zo een indruk kunnen krijgen.

Ik ben de mensen daar enorm dankbaar dat ze mijn moeder in huiselijke kring ontvangen, 
de lotgenoten zijn in korte tijd vrienden van haar geworden die met haar lachen en heerlijk over vroeger praten.

Deze mooie dagen hebben we te pakken.






“Do not allow me to forget you” 
― Gabriel Garcí­a MárquezOf Love and Other Demons










6 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid-Katrientje !
    Wat ben ik blij voor je, dat het zo goed meevalt met je mama !
    Ik zei het je hé, dat het wel zou aanslaan ! Zag het bij oma ook - die zit nu bijna 2 jaar in een rusthuis met intensieve sociale activiteiten, ze is daar dolgelukkig, en ongelooflijk, ze is nu zelfs beter dan pakweg 5 jaar geleden... ( een paar maanden geleden liet ik haar terloops foto's zien van de toen pas aangekomen ezels, onlangs vroeg ze me ineens "zeg, wanneer kom je me nu eens halen om naar de ezels te gaan kijken ?"- ik viel bijna van mijn stoel dat ze dat nog wist...)
    Echt fijn voor je, want hoe je het draait of keert, je moeder blijft je hele leven lang één van de belangrijkste personen in je leven. En die wil je lang bij je hebben. En liefst gezond...
    Geweldig schattig varkentje, a propos :-)))
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig! Koesteren deze mooie plekken, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat je mama het zo goed stelt en naar haar zin heeft. Ik hoop voor jou dat het proces echt heel lang stabiliseert...koester de goeie en mooie momenten!
    Nog een mooie zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi dat dit kan voor je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik werk bij een zorginstelling en 'we' hebben ook een zorgboerderij voor mensen met alzheimer. Mooi om te zien hoe te opbloeien met de dieren en de rust. Fijn dat het voor je moeder ook zo is!

    BeantwoordenVerwijderen