vrijdag 18 juli 2014

Liverpool.

Voor de vierde keer samen naar Liverpool.
Wij vinden het een ideaal gezinsuitje (met pubers).

De eerste keer waren Kwek en Lizzy Duck 14 jaar oud.
Ze mochten toen met z'n tweeën op een hotelkamer, 
wauw dat gaf een lekker gevoel van zelfstandigheid :-)
voor hun en voor ons :-)

De stad is gemakkelijk te overzien.
De straten zijn ruim, schoon en de mensen behulpzaam.
Een prima stad om mij als moeder de les; 'loslaten' te leren.



In de jaren 70 verpauperde de wereldhavenstad
maar is de laatste 10 jaar flink onder handen genomen.



Buitenlandse investeerders (Zwitserland) zagen toeristische mogelijkheden
 en met succes.

The Beatles en andere rockbands uit de jaren zestig.
Kunstgalerijen, musea en architectuur.




De bevolking bloeit op dankzij de werkgelegenheid.


De kids vermaken zich voornamelijk met shoppen
wel stellen wij elk jaar, 1 cultureel uitje verplicht.


Dit keer de Magical Mystery Tour.


Meezingend in de bus 
langs Strawberry fields, over de Penny lane
en een biertje drinken in de Cavern Club.


Ook al was/ ben je geen fan
 de historie zal je zeker wel aanspreken. 


Ook historie.
De Titanic
 stond geregisteerd in Liverpool (naam op de boeg) 
in prachtige gerestaureerde pakhuizen zijn diverse musea te bezoeken.
Alle musea zijn gratis, zo top vind ik dat!

Kwek verraste mij trouwens nog
hij had een 'shop' middag door gebracht in een oorlogsmuseum,
alleen en vrijwillig :-)



Hier hangt hij een slot aan het hek
met daarop zijn naam en die van zijn vriendinnetje.
De sleuteltjes dragen ze nu aan een ketting.
Romantisch...


Katrien was here too :-)





Misschien heb ik het hier in Nederland gemist 
maar de waterschoentjes zijn terug.
Populair in de jaren 70.




En tot slot weer lekker gegeten bij Jamie Oliver.



De rest van de zomer gaan wij op staycation.

Schijnt super hip te zijn.
Lekker thuis blijven.
















7 opmerkingen:

  1. Lijkt me inderdaad een gave stad voor een city trip.
    Wat leuk dat de twee kinderen exact even oud zijn. Ik kan me voorstellen dat het alsmaar moeilijker wordt hen samen op één hotelkamer te laten logeren.

    Kwek ziet er heel stoer uit met zijn lange haren en zijn camouflagebroek. Heel vertederend hoe zo'n jongen dan toch ook lieve dingen doet voor zijn meisje.

    Wat leuk trouwen om daar een Brigitte-granny in Liverpool te zien. Wie weet gaan alle Liverpoolers hem stante pede kopiëren en ontstaat er daar een nieuwe hype. (ik hoop dat je mijn blognaam hebt vermeld :)

    He, en wij hebben nog niet lang geleden gegeten bij Jamie Oliver in Islington. Er was daar een hele grote buzz met extreem veel mooi en hip volk in en uit, maar het eten vond ik persoonlijk helemaal niet
    lekker en vooral een tikkeltje afgeflatst (vind niet zo meteen een goed Nederlands woord hiervoor) Was toch wel teleurgesteld.
    Is dat in Liverpool waar Oliver werkt met "moeilijk opvoedbare" jongeren? (meen daarover iets gelezen te hebben)

    Watersandalen zie ik erg graag, maar voor mij hoeven ze niet met een hak. Ik gebruik ze vooral om door donkere beekjes te waden in het buitenland en met een hak zie ik dat niet helemaal zitten.

    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van jullie staycation! En merci voor de mooie foto's met boeiende uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Watersandaaltjes ! Yay, is me dat even een flashback naar mijn jeugd :-)))
    En er dan net iets te lang mee rondlopen, met pijnlijke open blaren tot gevolg....
    Liverpool lijkt inderdaad een uitstap waard ! Ik vind het slim van jullie, dat er ook een "verplicht" cultureel nummertje bij is. Zo leren kinderen van jongs af aan dat vakantie niet alleen luieren en zon, zee, en strand moet zijn. Bovendien, die magical mystery tour, dat is denk ik zelfs nog heel interessant, zelfs voor de grootste cultuurbarbaar ;-)))
    Voorts nog een fijne staycation toegewenst ! (Aha, is dat hip tegenwoordig ? Joepie, dan zijn wij dit jaar ook hip ! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zo te zien aan je foto's... Geniet ervan en ook van je staycation! Weer iets nieuws dat ik hier leer!
    Haha en je stempel nalaten! Goed idee... je hebt toch verteld dat je door mij bent beginnen haken? Oh nee....? Helemaal vergeten? Verdorie toch! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha klopt!
      Door Onliemie ben ik begonnen met haken :-) zo, nu hier gezegd!
      En de volgende keer in Liverpool zal ik je naam bij het haakwerkje hangen ;-) ere wie ere toekomt.

      Verwijderen
  5. Hopla, dat heb ik hier vlug eens gepind bij mijn tips voor trips ! Ik zou niet zo direct aan Liverpool denken voor een citytrip maar door jouw foto's en verslag ben ik helemaal gewonnen.
    Leuk hoe ze jouw naam gespeld hebben op het Starbucks-bekertje en het granny'tje had ik ook direct herkend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor deze tip (en om hem te illustreren met prachtige foto's) ... daar wil ik vast en zeker ook nog eens naartoe, vooral voor het hele Titanic-gebeuren. Fijn te weten dat je zoon in zijn vrije tijd ervoor kiest een oorlogsmuseum te doen vind ik ... yep, Katrien was kleurrijk aanwezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen