zondag 22 februari 2015

Zeg het met bloemen.

Donderdagochtend werd ik gebeld 
door Stefan van de klantenservice van KPN.

Dat ik een nul had ingevuld op de enquête 
die men naar mij had opgestuurd 
naar aanleiding van de verhuizing van mijn moeder.

"Of hij daar even over mocht praten met mij".
Natuurlijk mocht hij dat.

Het verzoek aan de KPN enkele weken geleden leek mij simpel.

Ik wilde de telefoonaansluiting van mijn moeder verhuizen 
en het abonnement omzetten van 
Internet plus bellen 
naar alleen bellen.

Daar had ik 14 vriendelijke medewerkers van verschillende afdelingen 
voor aan de lijn had gehad 
in 2 uur en 15 minuten en dat vond ik een slechte zaak.
Telefonie is hun core business.

Tijdens het gesprek met Stefan voelde ik de irritatie weer,
ik zat aan de keukentafel 
en ik rukte mijn 
ineens veel te warme sjaaltje 
van mijn hals.

Natuurlijk is Stefan niet voor niets aangenomen voor deze job.

Hij gaf mij gelijk.
Dat kalmeert natuurlijk al :-)

Aan het einde van het gesprek vroeg hij 
of KPN het ongemak kon compenseren.


Katrien 2.0 is iets brutaler geworden dan vroeger 
en zei; "ja hoor,
ik zou het heel leuk vinden een bloemetje te ontvangen."


Vrijdagochtend werd dit 
prachtige boeket met rozen, tulpen en ranonkels bezorgd.

Op dat moment zat ik uit te zieken op de bank van de voedselvergiftiging.

Ik typte een berichtje naar de supermarkt 
om ze te attenderen op de mogelijkheid 
dat klanten ziek konden worden van de vissaus.

Een uur later werd ik gebeld door de klantenservice
dat men het heel vervelend vond 
en het serieus nam.
Of wij in de gelegenheid waren 
om het product naar de supermarkt te brengen zodat zij het konden onderzoeken.

Donald ging toch die kant op.
Later kwam hij terug met een grote grijns en een bos bloemen.


Nou zeg dat is aardig.
Bij de klantenservice van de supermarkt stond al een grote bos bloemen klaar.



Een excuus bloemetje, het helpt echt!


Liefs Katrien -X-















15 opmerkingen:

  1. Twee bloemetjes in 1 week, dat is wel mooi! Maar ja, dat mag ook wel in beide gevallen vind ik!! Katrien 2.0 is goed bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, wat prachtig! De mensheid is nog niet verloren. En de service van bedrijven ook niet...
    Geniet van je bloemen en beterschap. (Of ben je al weer beter?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je in beide gevallen dus helemaal serieus genomen bent en dat ze dat zo ook hebben laten blijken. Ik herken de irritatie van een telefoongesprek bij KPN zo goed!
    Ik denk velen. Vroeger kwam ik ook vaak bij Deen, in de Kop van Noord-Holland. Een fijne supermarkt. Blijkt ook nu weer.
    XXGonny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahaaaa!! Die Katrien 2.0! Go girl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geheel terecht maar tóch ook hartstikke fijn! Mooie bossen ook nog!
    Goed gedaan :-), liefs en veel plezier van de bloemen, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. S U P E R!

    dit is typisch Nederland:
    de mensen zijn er assertiever (wij Belgen zouden nooit een nul durven zetten)
    en worden er nog voor beloond ook (als we hier iemand de waarheid vertellen, beschouwt men ons als arrogant en worden we weggekeken, een bloemetje... NO WAY!)

    Ik woon in het verkeerde land!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-)))) Mooie bloemekes... jammer wel van de voedselvergiftiging... Hopelijk snel weer beter...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Go Katrien! Dik verdient, via de telefoon durf ik zulke dingen ook wel maar face to face.....
    Beterschap nog verder, (als het nog nodig is.) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch wel netjes van die bedrijven. En terecht ook, want ruim 2 uur aan de lijn hangen en met 14 verschillende mensen te maken krijgen is ook wel erg. Geniet van je mooie boeketjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, je bent er me er eentje hoor... Maar ik vind het heel goed van je!
    Twee bloemetjes maken de narigheid niet goed, maar het is wel een mooi gebaar...
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar krijgt de mens toch maar weer mooi moed van! Mooi dat ze toch wat doen nav je nul, hopelijk is het nu allemaal geregeld.
    Alhoewel er schiet me nu ook opeens wat door mijn hoofd toen ik eens voor mijn tante belde die een telefoon probleem had en dat ik toen op het einde van het gesprek vroeg naar de naam van de medewerker hij gewoon de telefoon erop gooide (ja echt waar! Ook bij dezelfde KPN!).
    Maar prachtige bloemen die in ieder geval het huis meteen doen opfleuren, hopeljk ben je zelf ook weer opgeknapt! Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Awel zoiets vind ik opmonterend te horen - ik zou bijna al naar Nederland willen verhuizen !! Bij jullie is er tenminste nog klantenservice, en als er iets mis gaat (wat áltijd wel kan gebeuren, we zijn allemaal maar mensen), is er tenminste nog een verontschuldiging (met zelfs nog bloemetjes er bovenop !)
    Ben juist terug thuis na een kort verblijf in het buitenland, en de reis was hels, maar als je bij een vliegtuigmaatschappij nog maar durft een lang gezicht te trekken, bezien ze je zelfs al vies... Om nog maar te zwijgen van de rest wat er dan allemaal gebeurt om je het leven zuur te maken...

    Als ik emigreer naar Nederland, zou ik dan mijn ezeltjes mogen meebrengen ;-) ?
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé zo tof!
    Als ik dit zo lees, had je die bloemetjes ook wel echt verdiend hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen