maandag 20 april 2015

Eerste ontmoeting.


Elk jaar doen wij onze eerste ontmoeting over.
Afgelopen vrijdag was het weer zover.


Rond tien uur reden we ieder met onze eigen auto naar Kasteel Radboud. 
Donald iets later dan Katrien.

Op het schelpenpaadje langs het IJsselmeer liepen we elkaar nieuwsgierig tegemoet, 


alleen het hondje negeert de regels van het jaarlijkse spel.

Het eerste jaar wilde ze de onbekende man passeren.
Nu is ze niet te houden; "het is Donald, het is Donald!"




We liepen een rondje 
en dronken cappucinno met een borrel met slagroom 
bij De Kwikkel en namen natuurlijk gebak!


Bij thuiskomst kreeg ik nog een boeket van Donald, zoals ik ze het liefst heb.
Allemaal verschillende bloemen alsof ze spontaan geplukt zijn.



Nu het, buiten zijn, lokt krijg ik steeds meer haast om de quilt af te maken.

'Men neme een gladde ondergrond'.
Peinzend sta ik naar de enige gladde vloer in het huis te kijken.

Alles maar opzij schuiven.
Stofzuigen en dweilen.

Mopper de mopper
voordat ik werkelijk kan beginnen
mopper..


Nou toch wel een fijn bedje om op te werken :-)


Met de hand drie lagen aan elkaar rijgen.



Zo wat een klus zeg!
Donald treft mij zo aan als hij thuiskomt van zijn werk.


Ik kan nu echt niet stoppen en koken hoor :-)

In het hoekje kan hij net een broodje smeren voordat hij naar koor vertrekt.

Het laatste deel met veiligheidspelden aan elkaar gezet,
dat ging sneller, 
ik was totaal verstijft geraakt op die keukenvloer.


Vanavond mijn online gekochte 'walking foot' gebruiken, 
ik ben benieuwd!



Liefs Katrien.



19 opmerkingen:

  1. Haha een walking foot! Ik dacht "oh ze gaat nog een beetje sporten ook!" Haha niet dus!!! Moest het even googlen! Een transportvoet! Mannekemannekemanneke! Die hollanders toch! ;-)
    Geweldig je Quilt en wat een werk! Maar die wordt echt supermooi!
    Ik ben een ietsiepietsieveel jaloers!
    En "de ontmoeting" opnieuw doen vind ik zo romantisch! Zalig! Ook dat mooie boeket natuurlijk! Geniet er van!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Wat een leuke traditie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die eerste ontmoeting herbeleven. Dat vind ik persoonlijk mooier dan de trouwdag te vieren. De mijne was op 2e pinksterdag. Is al heel lang geleden. Mooi wordt je quilt. Ja zo kan je niet koken inderdaad. Succes met de walking foot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, onze eerste ontmoeting is niet echt om over te doen, iets met scherven .... maar ze brachten wel geluk !
    Je quilt wordt prachtig, nog even die laatste loodjes ...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om dat elk jaar zo te vieren, en wat een prachtige bloemen.
    Mooi hoor, je quilt, wat een werk.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief dat je man die eerste ontmoeting mee wil overdoen, dat getuigt van een romantische natuur.
    Zo heb ik de mannen graag.
    (de mijne heeft helaas te weinig tijd om romantisch te zijn)

    Zeg, en dan heeft hij ZO zijn best gedaan met dat wilde dachshundieboeket in alle mogelijke kleuren, en als bedankje mag hij dan zijn eigen boterham smeren in een HOEKJE???? (O O ! als die herdenking er volgend jaar nog maar komt :) )

    Je granny quilt begint erg op de mijne te lijken, nu hij in een zo ver gevorderde staat van klaarheid geraakt.

    En die genaaide quilt wordt helemaal top. Jullie bed zal warm worden in het najaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh! Ik vergeet nog te melden dat je dubbel geluk hebt:
    niet alleen een romantische man maar ook een koorzingende man.
    Lijkt me heerlijk.
    Verrast hij jou met een baritonstem en een ballade af en toe tussendoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa, ik weet nog dat ik dat vorig jaar ook bij je las. Hoe romantisch is dat! Nooit meer weg doen die Donald! En dan je bos bloemen, ook ik heb ze zo het liefst. Zo mooi kleurig. En dan maar hopen dat je morgen nog kunt bewegen en niet helemaal stijf en vol spierpijn zit. Tja en dat broodje.....wel een beetje zielig hoor! Morgen maar iets lekkers voor hem maken. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lees. Lees walking foot. Denk "tiens, wat zou dat zijn, misschien iets voor het hielspoor ?". Lees de eerste reactie van Kriske. En kan vanmorgen de dag beginnen met een goeie lach :-) ! Een transportvoetje voor de naaimachine (zelfs als niet-naaister ken ik een transportvoetje, goed hé ;-)) !!
    De tijd gaat toch snel... Ik herinner me je blogpost van vorig jaar nog, over de verjaardag van de ontmoeting !! Mooi dat jullie de traditie in ere houden... En zo fijn voor jou, zo'n romantische man (met een super goede smaak in boeketjes, amai, prachtig !).
    Maar dat boterhammeke smeren in een hoekje, zoals Brigitte zegt, oei oei arme Donald ;-))). Zou dat de ontmoeting voor volgend jaar niet compromitteren ? Of misschien krijgt hij nu wel wat afkeer van je (magnifieke !) quilt hihi... "Wat heeft dat ding wat ik niet heb"...

    Enne meisje, dat je nu wat stijfjes bent van op de keukenvloer te liggen, nogal wiedes ! Zo'n mager dingetje als jij ! Hier zeggen we "knoken met een velleke over" (vertaling indien nodig : botten met wat huid over)... Kweek eens snel een klein vetlaagje bij, dan gaat dat makkelijker, op de grond liggen ;-)))
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig zeg je eerste ontmoeting weer overdoen, zó romantisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat romantisch... jullie eerste ontmoeting ieder jaar vieren door hem over te doen en dus te herbeleven. En dan ook nog eens zo'n mooie bos krijgen! Ach, hij krijgt echt niets van een keer een broodje toch? Dit is toch echt véél belangrijker!!! Het sandwichen, daar zie ik ook het meest tegenop, compleet verstijfd op de grond liggen, 3 dagen spierpijn doordat je spieren gebruikt in een positie die ze niet fijn vinden... Je quilt ziet er nu al prachtig uit, succes met het doorquilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt zo leuk om dat opnieuw te doen. En ondertussen zit ik me slap te lachen om die walking foot. Dacht ook dat het heftig medisch was

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo romantisch!!! Echt geweldig dat jullie dit blijven doen! Mogen er nog 100000 nieuwe eerste ontmoetingen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooohhh.... wat romantisch!! Geweldig!!
    En je quilt... TOP!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een romantisch stel zijn jullie! En leuk om jou op foto te zien, ook al een krullenbol!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke blogje , ik zag u via andere blogsters, zo werkt dat
    ik volg meestal blogjes die dezelfde hobby,s delen
    Bedankt voor het delen...liefs ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie ontmoeting overdoen, hoe lief en romantisch en wat een prachtig boeket kreeg je daar !
    Je quilt is een heus werkje en ziet er echt al fantastisch uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een bijzonder ♡ verhaal van jullie eerste ontmoeting!
    En hoe romantisch om die eerste afspraak zo ieder jaar te herhalen en te vieren.... Ik geniet van dit soort verhalen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, wat heerlijk romantisch, zucht! Daar kan ik me weer even aan optrekken :-).

    BeantwoordenVerwijderen