dinsdag 5 januari 2016

Mam! Waar is mijn.....?

Ik hoor het al aan de manier waarop Kwek om 23.00 uur de trap afdendert.
Groeiende paniek. Hij kan zijn portemonnaie niet vinden.
"Waar is die kartonnen doos, die ik vanmiddag mee had"?

"Weg, bij oud papier zeg ik expres rustig, vanaf de bank
ik pak het wel even terug, kan je zien dat het daar niet in ligt".

Kwek stampt naar boven.
Inmiddels zit zijn vriendinnetje met een slaperig hoofd weer rechtop in bed. Het volle licht in de slaapkamer is aan en Kwek opent tassen en kijkt onder kleding dat verspreid over de grond ligt.

Bij mijn huisgenoten heb ik inmiddels de reputatie van zoekexpert opgebouwd en ook dit keer maak ik de verwachting waar.
Eén stap in de slaapkamer en ik zie de portemonnaie al liggen.
Zonder iets te zeggen hou ik het voor de neus van Kwek.
"Ooh......je mag weer op de bank ga zitten", zegt hij met een grijns.

Terwijl ik de trap afloop gaat de slaapkamerdeur nog één keer open.
Kwek steekt zijn hoofd om de deur en zegt;
"Mam? Als ik later op mezelf ga wonen.... neem ik mijn moeder mee".



12 opmerkingen:

  1. Hahaha! Leuk hè, die adolescenten.
    Mijn man zegt altijd 'ik ben nooit iets kwijt, Anita kan het alleen even niet vinden'. Pfff ik heb er een dagtaak aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, leuk verhaal, ik zie het gebeuren (wel herkenbaar).
    Een heel goed, gelukkig, gezond, liefdevol 2016 gewenst.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, mooi verhaal. Leuk dat je weer eens blogt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha mannen! Je weet toch hoe dat komt dat mannen niet zien wat vlak voor hun neus ligt? In Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus staat dat volledig uitgelegd! ;-)
    Leuk hé dat je mee mag met je zoon... hoef je alvast nooit in een verzorgingstehuis! :-)
    Ik wens jullie allemaal nog een heel mooi 2016. Voor jou eentje met veel creativiteit en blogpret! En wie weet met ergens nog wel een blogmeet! :-) Gaan de Nederlanders zoiets niet een keertje organiseren? (hinthint)

    Heel veel liefs en inderdaad leuk dat je weer eens blogt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is herkenbaar, die mannen toch.
    Voor jou en je familie een fijn 2016, en misschien tot bij een volgende blogmeet .......
    Groetjes,
    Martine Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha herkenbaar! Hier krijg ik die vraag wel dagelijks. Waarom ook zoeken als je moeder het wel weet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar dit! Geweldig! Ik denk ook oprecht dat ze het gewoon niet zien! Oostindisch blind zeg maar. Fijn dat je er bent trouwens. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ook voor mij heel erg herkenbaar! Ik loop hier ook geregeld van alles te zoeken ;-)
    En als ik weer eens grondig heb opgeruimd, zijn ze boos omdat ze 'niets meer terugvinden'...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik herken mijn broer in die omschrijving.
    Hij is ook zo'n echt mama's kindje.
    Bij ons thuis is het wel vaak zo dat als er iets verdwenen is, mijn moeder het ook wel echt "weggelegd of opgeruimd" heeft. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen