dinsdag 13 november 2018

Maak je eigen boek.

Ik werk in de bibliotheek en zie daar natuurlijk de leukste materialen voorbij komen.
'Maak je eigen boek met Arne en Carlos', mocht deze keer mee naar huis.


Duidelijke handleiding voor het zelf inbinden van allerlei soorten papier 
en waar je het boek vervolgens voor kunt gebruiken.


Ik ging eerst maar flink veel A4-tjes uit tijdschriften en oude prentenboeken scheuren.
Tekeningen van je kinderen, patroonpapier, wegenkaarten alles kan en mag.



Vervolgens vouw je de A4-tjes dubbel en naai je langs het lijntje.


Je kunt de gekste kleuren garen gebruiken, 
Arne & Carlos moedigen je tijdens het hele boek, je creatieve kant aan.



Wat een heerlijk knutselproject!


Lijmklemmen van manlief en houtlijm uit de schuur gepikt.
Verbandgaas om de boekrug te binden, retro stof voor de kaft.
Ik geloof dat ik niets heb gekocht om deze nieuwe hobby ;-) te bekostigen.




Tijdens het drogen van de lijm, vertel ik even wat je met dit boek kunt doen.


Je kunt het als notitie-/ werkboek gebruiken. 
Alleen start je hier niet met maagdelijke witte pagina's.


Een reisdagboek, verbouwingsboek, haakboek, familieboek, 
postzegel/ kunstboek, tuinboek, hobbyboer, activiteitenboek.



Je kunt entreetickets inplakken, wol, stof, notitieblaadjes met krabbels.
Het boek mag dikker en dikker worden.

Ik droom van een plank vol met reisdagboeken die uitpuilen van de herinneringen.


Maar dan moet ik eerst weer papier verzamelen :-)
want één van deze boeken ga ik morgen naar een 
vriendinnetje sturen.




13 opmerkingen:

  1. Leuk boek en heel leuk om te doen. Heb er ook al enkele gemaakt die ik gebruik voor mijn werken op de academie.
    Ook enorm leuk je af en toe terug te kunnen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Die Arne en Carlos verzinnen het maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk en naar mijn idee leuker dan gebreide paaseieren, haha. Ik ga eens kijken of dat boek ook bij ons ons bieb is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat super leuk! Dat zijn toch die mannen van de gebreide kerstballen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! Ik vind het knap dat je het ook meteen succesvol hebt toegepast!

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, ik kwam dit boek een tijdje terug ook toevallig tegen in de bibliotheek, en sindsdien wil ik het HEBBEN! Is jammer genoeg alleen nog in het Engels te krijgen, maar dat is niet zo'n groot probleem....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great post.thank you so much.Love this blog.

    BeantwoordenVerwijderen